subota, 15. studenoga 2014.

Prvenstvo Zagorja 2014 - osvrt, 1.dio

Za one koji možda neznaju, već godinama se u Hrvatskom Zagorju voze amaterske autocross, buggycross, quadcross, motocross i mopedcross utrke. Utrke se voze u Loboru, Bedekovčini, Keblu i Radoboju (odnosno Šemnica ili Kuzminec, nisam uspio dokučiti gdje to točno spada jer nailazim na različita tumačenja...).
Do prošle godine svaka utrka je bila zasebna, neovisna jedna od druge. Ove godine su stavljene "glave skup" i utrke su spojene u "Prvenstvo Zagorja 2014".

Trebao sam ove dojmove pisati odmah nakon svake utrke dok mi sjećanje još nije isparilo, ali što je tu je, pokušati ću tako sljedeće godine. Fotografija i video su mi intenzivan hobby pa sam utrke promatrao najviše kroz objektiv ali i sa strane u svojstvu običnog gledatelja.

Početak sezone je bio u Loboru, 25.5.2014.


Ta utrka mi je ostala u prilično lošem sjećanju jer sam se ubio od umora, djelomično svojom krivnjom a djelomično zbog ne baš najbolje organizacije. Neko vrijeme prije utrke išao je plakat i najava "...dođite na vrijeme jer idemo točno po satnici...". I onda sam ja nadobudno došao u pola 12, da imam vremena podesiti fotoaparat i kameru i naći si dobru poziciju. A utrka je na kraju počela mislim oko 13h ili 13.30h. Pa je svaka klasa motora vozila zasebno, s 4-5 vozača po klasi tako da je cijela priredba završila dosta kasno, kako sam kasnije čuo oko 22h. I bilo je puno prašine jer staza nije bila polijevana u pravim trenucima. To je dio koji koji se tiče organizatora. Moj dio krivnje je što sam htio fotografirati i snimiti sve i to s više pozicija tako da sam praktično cijelo popodne trčao gore-dolje lijevo-desno i toliko se umorio da sam 2-3 dana poslije utrke mislio da više neću ništa snimati ove godine. Energija i entuzijazam su mi bili ispod nule. No dobro, kad sam malo vratio energiju promijenio sam mišljenje i bio sam spreman za sljedeće utrke. Otišao sam oko 20.30h jer više nisam imao vremena a poslije toga je još vožena i mopedcross utrka. Inače su utrke bile prilično zanimljive jer je bio početak sezone i svi vozači su bili puni energije i volje da se pokažu u što boljem svijetlu na početku, ali ukupni dojam mi je pokvarilo i najviše mi je u sjećanju ostalo predugo trajanje svega. Vožene su sve discipline, autocross, buggycross, quadcross, motocross i mopedcross.

Sljedeća utrka je bila u Bedekovčini, 22.6.2014, na stazi Marof.
To je klasična motocross staza na kojoj se vozio motocross, quadcross i mopedcross. Poučen iskustvom iz Lobora bio sam pametniji. Nisam bezglavo trčao po stazi već sam se za video snimanje stacionirao na vrhu kioska kraj starta odakle sam sve snimao kamerom i nisam se micao s te pozicije. Za fotografiju sam se malo šetao dolje u podnožju tako da mi je sve na kraju ispalo laganini. Imao sam vremena prošetati i po boxevima i malo se družiti s ljudima. Bilo je vruće pa sam dobio i malo boje do ruba Zagor majice. Inače je utrka također kasnila, umjesto u 12h počela je u 13h ali nakon toga je objavljena satnica do koje se jako držalo, sve je javljano na dobar razglas i izvješeno na oglasnoj ploči. Klase motora su bile logično postavljene i spojene. Organizacija je bila odlična i vidjelo se da je uloženo puno truda od strane organizatora!

20.7.2014 smo opet bili u Loboru.



Ova utrka mi je malo isparila iz sjećanja ali znam da je bilo dosta bolje organizirano nego prvi put. Motori nisu išli svaka klasa zasebno već su bili spojeni kao u Marofu pa je sve bilo intenzivnije i nije bilo previše razvučeno. Nažalost na početku priredbe se desila jedna nesreća u motocrossu, ne prestrašna, ali se moralo čekati da se vrati Hitna. Ja sam već bio dosta pametniji nego prije pa nisam bezglavo trčao po stazi već sam sve snimao i fotografirao s 2-3 bliske pozicije. Utrke su bile zanimljive a imali smo i prvi fotofiniš ove godine i to za treću poziciju u autocrossu. Mislim da bi sve utrke trebale nekom oznakom točno definirati gdje je cilj a ne da cilj ovisi o trenutnoj poziciji čovjeka sa ciljnom zastavom. Jedan nedostatak Lobora je da se uglavnom nezna koliko će točno trajati središnja pauza i kakav je raspored. Kako sam imao prilike čuti, ujutro su organizatori imali nesreću da im je izgorio razglas i pokvario se mjerni laptop pa vjerujem da bi uz ispravan razglas i satnica bila jasnije objavljena.
Osvanula je i nova nadzorna drvena platforma. Sve je na kraju dobro ispalo i dobro privedeno kraju.

Konkurencija u svim disciplinama je jaka i vidi se da se vozači trude i dosta ulažu u vozila i motore što sve skupa podiže razinu utrka. Gledatelja je na svim utrkama bilo standardno puno a kako bi se po zagorski reklo "...jesti i piti skore zabaduf..."!

To je bio kraj prvog dijela sezone, u sljedećem članku kroz par dana nastavljam s drugim dijelom...

Dodatak: Odlučio sam otvoriti blog specijaliziran za auto moto utrke pa na njemu možete pratiti nastavak ove priče -> MX by Damir Glavač




1 komentar :

  1. Svakako je zanimljivo citati ovaj clanak makar i nisam obozavatelj citanja :D
    Ali kad je rijec o motocrossu citam svakako,jedva cekam drugi clanak,pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši

Designed By