četvrtak, 6. ožujka 2014.

Foto serija: No. 1 Uvod

Odlučio sam pokrenuti jednu seriju tekstova gdje ću pokušati pojasniti osnovne pojmove koje bi trebali znati svi koji žele od fotografije dobiti barem nešto malo više od pukog bilježenja događaja. Prvi članci će možda biti malo apstraktni i nekonkretni ali mislim da su potrebni da pojasnim koji je moj pogled na fotografiju jer sve dalje ćemo temeljiti na tome. Vjerujem da većina ljudi koju bi ovo moglo zanimati, žele dobiti "dobru" fotografiju pa je bitno da pojasnim što ja podrazumijevam pod tim.


Tehničke sam struke pa je za mene "dobro" apstraktan izraz koji može imati značenja koliko je i ljudi na planeti. Zato ću prvo pojasniti što je za mene "dobra fotografija" jer će se svi ostali članci temeljiti na tome. Fotografi imaju različite poglede na ono što bi fotografija trebala biti i na koji način bi trebala prikazivati događaje pa smatram da je bitno da se na početku zna što opisujemo. Dobra fotografija za mene podrazumijeva tehnički kvalitetno izvedenu fotografiju koja je oštra, pravilno fokusirana, nema elemenata koji odvlače pažnju, nema "odrezanih" elemenata i slično. Netko može reći, "pa to se podrazumijeva". Da, slažem se, ali netko možda želi baš da mu fotografija bude malo drugačija nestandardna pa neće baš ciljati da zadovolji te uvjete. Moj prvenstveni interes i ono čime se najviše bavim je fotografiranje društvenih i sportskih događanja. Ne volim, bolje bi bilo reći ne znam, fotografirati prirodu, pokušao sam to par puta, ali nisam uspio, vjerojatno zato jer ne vidim ništa atraktivno u tome. Možda zvuči čudno, ali cijeli život sam okružen travom, drvećem, voćkama, brežuljcima, šumom tako da sam na sve to naviknut i ne doživljavam to kao nešto posebno.
Najviše me zanima fotografiranje auto-moto događanja svih vrsta, ali prvenstveno zbog lokacije gdje živim orijentiran sam na autocross, motocross, buggycross, quadcross, mopedcross, nešto manje na rally i ostale sportove, ali ako naleti nešto drugo zanimljivo i atraktivno u blizini, evo i mene tamo!


Drugi predmet zanimanja mi je fotografiranje javnih društvenih događanja, koncerti, priredbe, manifestacije povodom raznih godišnjica i slično. Također fotografiram i privatne događaje, bilo svoje bilo od prijatelja ili rođaka, prvenstveno događanja s klincima, rođendani i slično.
Generalno mogu reći da su na većini mojih fotografija ljudi ili strojevi ili najčešće jedno i drugo. Prvenstveno želim da moja fotografija bude evidencija događanja i da se za par godina od nastanka slike iz iste može prepoznati gdje i zašto je snimljena i tko je na njoj. Ne radim, kako ih ja zovem, apstraktne bezvremenske fotografije za koju se ne može znati ni vrijeme ni mjesto nastanka. Zna mi se zalomiti neka takva fotografija i ne mogu reći da mi nije drago zbog toga, ali nije da baš ciljano radim takve fotografije.
Malo sam se raspisao jer mislim da je ovo gore bitno za razumijevanje svih sljedećih, više tehničkih, tekstova koji će slijediti nakon ovog.


Još jedna jako bitna stvar je da sve ovo što pišem ili ću pisati temeljim na amaterskoj DSL-R opremi koja dobro izgleda i služi svrsi ali ima svoja ograničenja koja je razlikuju od profi aparata. Meni je fotografija hobi, a ne glavno zanimanje i moja oprema je razine "napredna amaterska". Pretpostavljam da ako idete na profi opremu onda ipak nešto znate o fotografiji i nisu vam potrebne ove osnove. Klasa aparata o kojoj govorim su u trenutku pisanja aktualni npr.  Canon 650D/700D, Nikon D5200/D5300, s objektivima 18-55, 18-135,  F3.5-5.6. Ako ne razumijete ove brojeve, nema veze, kroz par članaka ćete se sami sebi nasmijati kad se sjetite da u trenutku čitanja ovog članka niste imali pojma što znače, a tako su jednostavni!

SLJEDEĆE: No.2 Što je potrebno za dobru fotografiju?

  



Nema komentara :

Objavi komentar

Designed By